Alla inlägg under oktober 2008

Av IdahoJ - 30 oktober 2008 20:18

jobbat i Falun idag. Åkte hemifrån 0645. Nu äter jag sugar snaps. Ögonen ser i kors.

Av IdahoJ - 29 oktober 2008 18:12

Måndag: Arbeta i Falun

Tisdag: Arbeta på hemort. Inventering.

Onsdag: LEDIG

Torsdag: Arbeta i Falun

Fredag: Arbeta på hemort

Lördag: Arbeta på hemort

Söndag: LEDIG


MÅNDAG:

Åkte till Falun 0645. Trött som få. Otrolig träningsvärk efter 3 timmar på en hästrygg på söndagen. Allt går bra på jobbet. Kl 1100 när jag är på banken ringer P. -Någon har kört in i din bil. En snäll dam har ringt och har tagit reda på vem som äger min bil, ringt P (som står som ägare på bilen pga billigare försäkring) och berättat att en bil med reg nr ****** har kört in i min bil. Hon trodde inte att personen i fråga lämnat ngn lapp på bilen. Att det finns ärliga människor som tar sig tid att ringa:)  Bilen var inte så skadad som jag trodde och tjejen som hade kört på min Rocco 2 hade lämnat en lapp. Blev kvar 1 timme längre på jobbet än vad jag hade tänkt. Trött som en gnu satte jag mig i bilen. När jag hade åkt ett tag började jag bli fundersam. hmmm.. 110 väg är det ju inte hem till mig. Gaah! Hade åkt fel, fick åka en omväg på ca 3mil.


Vi gick och la oss tidigt den kvällen. Kl 0100 bankar det på ytterdörren. Vem f*n är det? var första tanken. Det var polisen. Någon hade tagit sig in i Peppes bil som stod nere vid företaget. Jaha,, det var bara att dra på sig kläderna och åka ned. Smart-rövarna hade även försökt sig på att sno åkgräsklipparen men ej lyckats. Ett tips till er nästa gång; lägg i växeln i friläge!! Det var en privatperson som hade ringt till polisen, så två gånger på en dag visade det sig att det finns ärliga människor. Trodde nästan inte det, men tji fick man.


Oj, vad tiden går, trodde att jag skulle hinna skriva en hel del. Måste skynda mig nu, ska på massage om 30min..


Hörs!

Av IdahoJ - 17 oktober 2008 20:42

Hur kan man tycka så illa om en människa som man inte känner? Jag HATAR Spencer i The Hills!! Han är ju så fruktansvärt hemsk!! Usch, vilken människa:(


Imorgon är det jobb som gäller igen, känns som om man skulle ha behövt att vara ledig ett bra tag nu. Känner mig så sliten. Drygt att ha ett jobb på 100% sedan ett extra jobb också. Som den nya situationen med jobbet är så kommer det att bli en del resor, det ska bli jätte roligt, men drygt med bilresorna. Men pluset blir ju att jag får känna att jag utvecklas inom mitt arbete:) Nästa vecka blir det en tur till butiken i Eskilstuna och få lära mig lite nytt..


Kan inte hockysäsongen vara slut snart? Den har ju visserligen nyss börjat men jag är redan trött på den. Killarna här hemma okupperar tvn hela tiden:(

Av IdahoJ - 16 oktober 2008 18:35

mycket roligt händer nu.. Det känns jätte roligt..

Kan vinden ha vänt? Är det min tid nu?

Av IdahoJ - 12 oktober 2008 20:37

1 december bär det av till Gambia:) Känns så jäkla underbart. Komma iväg en vecka ifrån julstressen och kylan..


Sitter och äter ananas nu och kollar på olika hotell i Gambia, har redan bokat men inte betalt ännu, så man kan ju alltid ändra sig och byta hotell..


Någon som har ett att rekommendera?

Av IdahoJ - 6 oktober 2008 16:07

..så mycket att göra men så lite tid..

Ovido - Quiz & Flashcards