Alla inlägg under december 2007

Av IdahoJ - 31 december 2007 08:24

Mest av allt skulle jag vilja krypa ned i sängen igen. Det lyser inte i fönstret hos en enda granne. Mörkt och kallt ute. Idag är det nyårsafton. Nyårsafton är nog den dag som går segast tycker jag. Man går och väntar och väntar hela dagen på att det ska bli kväll. Efter maten så väntar man på tolv-slaget. Men i kväll är planen att sitta och äta ända till tolv:)


Av IdahoJ - 30 december 2007 21:17

Ååå vilken dag jag har haft!

Trots att jag har arbetat 1 1/2 timme idag.

Tyckte att det var SKIT kul att kolla på match idag!

Leksand - Nybro 6-0. Vilken stämning det var! Satt ganska nära klacken.

Å du, vilken salig blandning utav människor det var i den. Unga och äldre. Kvinnor och män.

Haft en helt fab dag. Umgåtts med människorna som jag älskar!


Var förbi hos H & M en sväng för att prata lite om i morgon kväll. Nu har vi utökats i skala. 15 pers blir vi. Tror att det kommer bli en kanon kväll.

Näe nu ska jag återgå till min tekopp och kvällens film på trean.

Imorgon blir det jobb i några timmar, lite slappandes och sedan en trevlig kväll med super god mat och trevligt sällskap!

Av IdahoJ - 30 december 2007 10:36

Jag verkligen älskar söndagar. Har legat i sängen och slappat..

Har ätit frukost och pratat med båda mina mostrar. Moster M ringde för en stund sedan. Hon är på väg hem till Sumpan igen. När hon hade åkt ca 20 min blir hon vittne till en bilolycka. Hon är den första på plats. Bilen hamnade mitt ute i skogen och blev total crashad. Som tur var klarade dom sig. Moster var riktigt skärrad. Hon ringde för att varna oss och be oss att köra lugnt. Ska iväg till jobb 2 med E. Efter det drar vi till Leksand och Ejendals arena för att kolla på när Leksand möter Nybro. Ska blli roligt! Har inte varit på "riktig" hocky på en massa år. Sist tror jag var på ett derby mellan AIK-Djurgården i Globen.


Nu- jobb 2 här kommer jag!



Av IdahoJ - 29 december 2007 20:15

Det var ju inte igår man hörde den direkt..

Av IdahoJ - 29 december 2007 19:56

Arbetsdagen idag gick bra. Inte fullt lika mycket med kunder idag. Men nog fanns det att göra allt;)


Blev hämtad utav moster M efter jobbet. Hem till mormor och morfar där maten stod uppdukad på bordet. Det gillas:) Efter en god wook blev det glass med grädde och varma hjortron.

Lite te och senaste Morden i Midsomer.

Tog en promenad med moster till affären. Så nu har jag bunkrat upp med chips, dipp, pepsi och Wallander filmen Pyramiden. Är ensam hemma till ca 22-23 någon gång. Njuter av varenda sekund:) Oj vad hemskt det lät.. Men det är såå skönt att få vara ensam i huset ibland.


Näe, nu är det filmtajm!

Av IdahoJ - 29 december 2007 08:25

..är vad jag skulle behöva nu! Men icke:( Stress som vanligt, tar en buss som går om en kvart. Inga kläder på och inte sminkad heller..

Idag blir det jobb 0900-1515. Moster är uppe och hälsar på. Hon bor hos mormor och morfar.Ska försöka att ta mig dit en sväng efter jobbet. Imorgon är jag ledig från jobb 1 men måste ta mig till jobb 2 en sväng. Efter det blär det av till Leksand för att kolla på hocky! Ska bli roligt! Har inte varit på hocky på ett bra tag (undantag junior hocky) heller inte varit i Ejendals arena.


Måndag= nyårsafton = jobb 0915-1315. På kvällen ska vi (12personer) träffas och äta och dricka gott. Vi ska äta fem rätters. Vi får fixa fördrink och en soppa. Någon som har något bra recept???


Nu super bråttom!

Av IdahoJ - 27 december 2007 19:53

Hade ju tänkt att skriva vad jag gjort under veckan nu i kväll.. Men jag orkar inte:( Är så otroligt sliten. När ska man hinna med allting? Älskar visserligen när det är tok-mycket att göra på jobbet. Tyvärr känns det som om man försummar allt annat på det privata planet. Men bara några dagar till kommer det väl att vara hysteriskt mycket på jobbet. Återkommer en annan dag, när man har tid och ork. Ha det så länge!

Av IdahoJ - 27 december 2007 08:36

..men jag ska försöka att ta mig tid i kväll!! Nu stress för att bli klar till jobbet i tid! (Som vanligt...)

Ha en kanon dag!

Ovido - Quiz & Flashcards