Alla inlägg under december 2007

Av IdahoJ - 21 december 2007 08:24

Äntligen fredag!


Även om jag ska arbeta hela helgen så känns det så skönt!

Måste ju vara något psykiskt. Idag arbetar jag 09-1815. Lörd 11-1715

Sönd 0915-1515. Efter detta bär det av till Sthlm! Jippi!


Nu- bråttom som vanligt!


Ha en riktigt trevlig frdag!

Av IdahoJ - 20 december 2007 22:36

... på Mirijam och Cilla. Dom tillbringade x antal timmar igår med denna hottie.. Men kanske inte så konstigt om Mirijam är en gammal bekant/vän med honom. Tror att jag har en hemlig crush på honom. Har aldrig sett honom irl. Men oo så het!

Av IdahoJ - 20 december 2007 21:53

Ååå vilken skön morgon jag hade i morse. Vaknade 1055. Låg och slappade i sängen till kl 1215. Gick upp och satte mig framför datorn och gjorde en kanon god latte! Hade egentligen behövt göra en hel massa här hemma, men det finns säkert tid till det en annan dag.

Var iväg till jobb 2 en sväng. Mötte upp P efter det. Ner på "stan" och fixade dom sista klapparna. Åt en lunch/middag på stan. Pizza. Hem och slog in 1/3 av klapparna. Hem till H & M och kolla på hocky en stund. Tog en tur förbi dom bästa. (Mormor och morfar) Guud vad glada dom blev. Fick till och med en kram! Gav dom deras klappar. Mormor tog fram en bunt med kuvert. -Det här är till ... det här är till.. och det här är till... och så fortsatte det.. Barn och barnbarn får lika stor slant. Barn- och barnbarns-respektive får lika mycket. Plast barnbarns barn får ett eget belopp.

Dom har gjort det lätt för sig. Undrar om man ska köra den samma själv nästa år? Nä, det blir för opersonligt för min del. Men ooo så skönt det hade varit.


Har suttit och chattat på msn med min kollega L. Ha ha.. Hon skrev att vi måste vara knäppa som sitter och skriver till varandra kl 2130 om JOBB!!

Ja, lite skadad är man nog;)


Jaha, då har man tvätt att hänga och en ny maskin att ladda innan man får ta kvällen.


Har massa paket kvar som ska slås in + tusen grejer till som ska göras.

Men bron till Rom byggdes väl inte på en dag? ;)

Av IdahoJ - 19 december 2007 21:48

Senaste utav "kändis tjejerna" ut är Jamie Lynn Spears. Och jag som trodde att hon var typ 12år än.. 16 år och gravid. Personligen tycker jag att det är på tok för ungt. I hålan där jag bor, känner jag mig nästan för gammal för att skaffa barn. (jag blir 28 i februari) Här kommer små tjejerna med putande magar stup i kvarten.

Av IdahoJ - 19 december 2007 19:55

Min dag har varit bra. Lite stressigt bara i morse. Men så går det när man snoosar och duschar länge:)


Idag behövde jag inte äta lunch ensam. Kors i taket! Åt lunch med min kollega L och vår merchandiser H. Trevligt! Vi åt på en nyöppnad restaurang. Vi vart glatt överraskade av salladsbuffén. Åt oss nästan mätta på den. När min mat kommer in blir jag grymt besviken. Det var felix frysta potatis bullar som det bjöds på:( Kan man verkligen servera det som veckans vegetariska? Tyckte att det var ap-trist.. Ls & Hs mat såg helt grå och trist ut. Såsen smakade blää sa dom.


Slutade egentligen 18 men blev kvar till 1830. Så mycket som ska hinnas med dagarna innan jul. Hela butiken behövs fyllas på. Rea varor ska prisas om. Butiken behövs hängas om på vissa ställen.


Men, imorgon är jag ledig! Så skönt! Ska vara på jobb 2 i ca 1 timme bara. Ängeln E ska hjälpa mig imorgon. Ska försöka att fixa lite julklappar, städa,  tvätta och packa. På söndag kväll bär det av till Sthlm. På julafton till juldagen blir det kryssning. Upp hit igen på juldags kvällen. Och annandagen är det jobb igen. Hoppas att det blir hysteriskt mycket att göra! I love massa kunder och stress!



Av IdahoJ - 19 december 2007 08:47

oj, hade tänkt att vara på jobbet om exakt 13 min. Sitter endast iförd en handduk och fönar håret. woops! Dax att skynda sig! Rejält! Tar väl x antal minuter bara att få bilen klar till körning:(


Ha en fab dag! Det ska jag ha!

Av IdahoJ - 18 december 2007 08:25

KOmmer det att bli det "nya stora boybandet" i sverige? Såg dom för en liten stund sen på The Voice. Visst killarna kan sjunga och dom ser väl helt ok ut. Finns dom kvar om ett år? Jo för sig lät det som om dom tyckte att det här skulle bli ett litet roligt projekt. Well, den som lever får se..


Nu-rusa till jobbet!


Ha en kanon dag!

Av IdahoJ - 17 december 2007 20:48

Vi var ca 15 personer i en stuga i Lindvallen. Kom nog upp en torsdag kväll och åkte ner på söndagen. Fy f*n vad roligt vi hade! Vet inte riktigt hur många sängplatser vi hade. För några i alla fall! Vi sov i alla fall två st i varje säng + att folk sov i soffan och i bastun:) Supandes dygnet runt. Var inte många som kom ut och åkte nå brädor eller skidor. För bakis lr för fulla för det. Vi åt nudlar och snabbmakaroner med ketchup. Från att vi kom upp till att vi åkte ner spelades samma låt konstant. Djn hette Berra. Och nu har jag och Berra blivit vänner på facebook. Damn.. Det var typ -99 vi sågs sist tror jag. Fast tyvärr är det nästan så länge sen ,man såg dom alla. Alltså vi "gänget". Vore såå roligt att träffa alla igen!


Här blir det en nostalgitripp! Berras dygnetrunt körare: Danzig med låter Mother

Ovido - Quiz & Flashcards