Alla inlägg under april 2008

Av IdahoJ - 18 april 2008 21:12

Har man en go sambo eller? Tulpanerna fick jag förra fredagen och rosorna denna! Han vet vilka knappar han ska trycka på;) Älskar att ha blommor hemma..


Något mindre roligt har hänt idag, jag fick köra min älskade morfar till akuten. Han fick sådana smärtor i hjärtat, och han har opererat hjärtat tidigare samt fått hjärtinfarkt tidigare. Vi fick komma in på en gång. Som tur var såg det inte ut att vara något allvarligt, men han får vara kvar på observation åtminstonde en natt.


Näpp, nu ska jag och goa A mysa lite. Imorgon är det jobb igen, verkligen skönt att vara ledig idag trots att jag inte hunnit vila något.

Av IdahoJ - 17 april 2008 16:51

Har snart fixat en hel dag på jobbet. Även om jag är febrig och yr så har det gått hyfstat bra! Strålande sol ute och dom som väl hittat in till butiken idag har handlat:) Jag skulle då absolut inte varit inne om jag var ledig idag, utan varit ute i solen och sugit åt mig all energi som solen ger en:) I morgon är jag ledig från jobb 1 men måste tyvärr vara på jobb 2 i några timmar.

Fick reda på att jag ska vara på en samling 0645 på söndag morgon:( Men har man lovat att man ska vara chaufför så har man. Får i alla fall lördag eftermiddag/kväll helt fri. (Vad jag vet nu i alla fall)


Nä, ut i solskenet med er gott folk! Sitt inte inne och häcka en dag som denna!



Av IdahoJ - 16 april 2008 19:52

Var på banken idag. Pratade räntor, pension, sparande och sånt. Shit vad liten koll man har på sånt egentligen. Ska tillbaka dit igen nästa månad. Jobbat och mått apa idag:( Men snart lär man väl i alla fall bli frisk:\ Hoppas!!! Och ikväll är det hocky på tv. IGEN:( 


Inget kul händer just nu tyvärr. Positiva Arne här.. Men snart är jag tillbaka med nya krafter:)

??

Av IdahoJ - 15 april 2008 21:15

Skulle det vara veckans dos? crap.. Ett avsnitt för lite ju..

Av IdahoJ - 15 april 2008 19:51

Har varit sjuk sedan i fredags eftermiddag. Har inte skrivit här pga det. Är så fruktansvärt less på att vara sjuk.

Fredag

Gick och frös hela dagen på jobbet. Kom hem kollade på Saw IV.Låg och skakade av köld och la mig tidigt. Feberfrossa hela natten.

Lördag

Låg i sängen och kollade på Ond aning. Stannade kvar i sängen tills jag var tvungen att gå upp för att laga middag till våra gäster.

Trevlig och god middag, men svårt att vara trevlig när man inte mår tipp topp:( Körde hem sista gänget 2200.


Söndag

Mådde ännu sämre:( Bara att inse att det inte blev något dop för min del:(

P åkte iväg. Var nog borta i ca 6timmar och jag låg kvar på samma plats i nästan samma position som när han åkte.. Tidigt i säng och kollade på Morden i Midsomer.


Måndag

Feberfrossa på natten igen. Gick till jobbet. Lina skulle ju åka till Danmark, kvar blev jag och Lisa. Sjukt lugn dag = man hann känna hur dåligt man mådde:( Jobb 0915-1815.


Tisdag

Skulle man inte känna sig piggare nu? Njet.. Jobbade 0915-17. Gick hem tidigare för att jag var helt död. Slapp laga middag här hemma:) Lutar åt att kika på The Hills och ta en kopp te nu. Sängen ropar på mig känns det som.


Så boring helg har jag haft. Är det verkligen möjligt att vara sjuk så mycket på så kort tid? Ja, tydligen.. Men jag är ledig på fredag och söndag och får vila då.





Av IdahoJ - 11 april 2008 10:50

Äntligen fredag! Veckan har verkligen gått super snabbt! Hur hinner man med att blogga så mycket, när det finns så mycket att göra? I kväll skulle jag vilja ha en riktig slapp tvkväll. Någon hemköpt mat, hyra en halvkass rulle, stänga av mobilen, dra ner persiennerna och bara ha tid för varandra. Man behöver sådana dag lite då och då.

Vet inte om det blir en sväng till ön i morgon, på kvällen har vi ju middagsgäster. Eller kväll och kväll.. Alla kommer vid 17 för att småbarnen ska orka med. 


 Nu börjar jag om 5 min så jag ska hälla i mig mitt te och gå ut i butiken! Ha en ur-mysig fredag!


Ska ev söka ett nytt jobb:) Men jag tror att sjukt mycket folk kommer att söka det. Men man har ju ingen som helst chans om man INTE söker:)

Av IdahoJ - 8 april 2008 21:28

..hur ska man klara sig i en vecka? Blir ju såå sjukt nyfiken,,

Av IdahoJ - 8 april 2008 20:12

Tar aldrig det jävla slutspelet slut? Eller kvalserien? Tvn har ju varit okupperad i år och dagar känns det som:(


Tur att det är tisdag i alla fall, det är ju då jag brukar kolla på The Hills.


Tror jag ska lägga mig i sängen med den bärbara, en stoort glas mjölk och några wienerbröd. Jag älskar findus wienerbröd! Så kan jag smula lite på Ps sida som en protest för att tvn jämt är upptagen;)


Näe, så taskig är jag inte..



Ovido - Quiz & Flashcards