Alla inlägg under november 2008

Av IdahoJ - 23 november 2008 18:36

vad har hänt sedan sist? En himla massa jobb, har knappt hunnit med något mer.. Igår och idag har jag varit ledig, har i stort sett inte gjort någonting alls. Riktigt skönt faktiskt. Hängde lite med Tess en stund igår, var hos mormor och morfar en stund. Får så dåligt samvete när man inte varit där på ett tag:( Man vet ju inte hur länge dom finns kvar, så man måste ju ta vara på tiden..


Ska hämta hem ett gäng dragna killar om en stund, usch, vara full på en söndag när man ska upp och jobba på måndagen. Well, Macke fyller ju 30 idag,, Hoppas bara att mitt hjärta somnar snabbt, orkar inte med ett fyllo i kväll;)

 Kommande vecka blir det mycket jobb. Måndag, tisdag och fredag i Falun, onsdag och torsdag "hemmabutiken". På torsdagen har vi dessutom öppet till kl 2000..Men måndag den 1/12 bär det av:) Semester, ska bli ljuvligt!!


Måste nog plocka undan lite innan karln i huset kommer hem! Hörs!


Av IdahoJ - 13 november 2008 21:25

...exakt 18 dagar bär det av till solen. Om jag längtar? JAAA!!

Av IdahoJ - 13 november 2008 21:06

Hjälp, vad mycket jag jobbar!!


Var på bio i tisdags i alla fall och roade mig med hjärtat! Vi såg Rallybrudar, trodde aldrig att jag skulle få med mig P på den. Han satt med ett leende på läpparna hela filmen igenom:)


Idag har vi varit på teater. P:s lillasyster var med och spelade. Hon är så tuff och sjöng solo och allt.


I lördags var vi på 30års fest. Trot eller ej, jag sjöng singstar! Ha, ha! Trodde aldrig att det skulle inträffa. Trevlig kväll!


Denna vecka har jag arbetat i Falun måndag, tisdag och torsdag. Är helt slut! Blir inte 8 timmars arbetsdag direkt..


Nej, nu ropar killarna från övervåningen.


Ha det!

Av IdahoJ - 3 november 2008 20:07

hellu!


Sitter och blänger på trean samtidigt som jag pratar med en kollega på msn och en kollega i tlf samt planerar december schemat. Medans jag gör detta äter jag sugersnaps och snusar:) Många bollar i luften samtidigt.


Imorse åkte jag till Falun 0640 och kom hem 1820. Inte riktigt tänkt att jag ska vara där i så många timmar, men det är mycket som ska göras..




Fick för någon månad sedan reda på att en väns mor har cancer.

På så kort tid har hennes tillstånd försämrats, att hon är döendes nu. Hon har fått cellgifter som ej har hjälpt. Nu ligger hon i Uppsala under veckorna och får vara hemma på helgen. Tyvärr så ser det ej ut som om hon kommer att leva så länge till. Den kvinnan har fått mig att känna mig så välkommen varje gång jag har kommit hem till henne. En öppen, glad, rolig och positiv människa har förvandlats till en människa utan livsglädje, en kvinna som knappt kan gå. Kvinnan som satt i köket, pimplandes kaffe, rökandes, smååt på kakor med ett stort leende i ansiktet. Varför ska livet vara så orättvist? Hon är så glad över sina små barnbarn, barnbarn en hon ej kommer få se växa upp. Varför ska livet vara så orättvist?

Ovido - Quiz & Flashcards