Alla inlägg under april 2008

Av IdahoJ - 8 april 2008 17:18

i går fyllde P år. Kom hem vid ca 1630 och då var redan dom första "kalasgästerna" hemma. Hade folk hemma till 2130. Efter det kollade vi klart på Morden i Midsomer som vi inte orkade kolla klart på i söndags.


Idag skulle P:s morfar ha fyllt 85år:( Vi hade tänkt att åka till graven idag men det blir nog imorgon istället. På lördag kommer Ps familj hem till oss på middag å sönd är det dop.


Måste börja jobba lite tidigare imorgon, det kommer någon från datasupporten som ska koppla in den nya kassan. Skulle ta ca 3 timmar. Kommer jag inte att kunna ta betalt av några kunder då på 2timmar? Låter inte bra!


Nu- ut och arbeta sista stunden i butiken!

Av IdahoJ - 6 april 2008 20:55

Har haft en riktig slappar dag, inte har man haft många järn i elden i dag inte.

Vi åt en lång frukost, alla förutom jag flydde huset. Har tillbringat dagen framför tvn och datorn eller i telefon. Känner mig rejält ofräsch, har inte ens duschat idag. Men en sak har ju blivit sjukt mycket bättre sen nya lagen om att man inte får röka på krogen, man stinker ju inte dagen efter!


Åkte förbi mormor och morfar en sväng. Bläddrade i taxeringskalendern och halvsov på soffan.


Hem och gjorde en vegetarisk korma som smakade gudomligt! Åt tills magen stod rätt ut.


Har kollat på Hitmakers.


Ska nu försöka att ta mig in i duschen och sedan blir det sängen och Morden i Midsomer.


Förhoppningsvis blir v 15 en lugn vecka. En träff med Therese och dop är det enda som är inplanerat hittills. V 16 blir nog väldigt intensiv..


Sov gott nötter!

Av IdahoJ - 6 april 2008 12:50

Petter har alltid varit en favorit. Han är ju så fin med hår! Och i slutet på videon när han flinar lite.. Mumma:) Där är han het!

Av IdahoJ - 6 april 2008 12:35

Jag säger bara ett ord: BAKIS!!

Av IdahoJ - 6 april 2008 01:32

..vad dragen jag är.. Hi hi! Var på väh på efterfest men bangade i sista sekund! Ha! Tror att jag har stavat rätt hittills! Grymt!  Har haft riktigt roligt i kväll:) Och nu är ev en resa till thereses ö inbokad:) We lööv åka till ö! Inget vettigt kommer att skrivas nu.. men det gör det ju aldrig annars heller! Peace and love! Over and out! En glad och dragen I här!

Av IdahoJ - 3 april 2008 20:18

Första arbetsdagen på en vecka.. Det gick väl inge vidare.. Är som en gammal tant i kroppen än:(  Var på jobb2 en sväng innan oxå.. Men nu har ängeln Emelie sagt att hon kan hjälpa mig där, så då kanske jag fixar jobb1 denna vecka. I morgon innan jobbet ska jag på helkropps massage, hoppas på att värken och ömheten i kroppen släpper då.


Idag kom en barndoms vän, Therese, in i butiken, vi hälsade på varandra som snabbast i julas, men nu hann vi prata lite mer:) Hon undrade om inte jag skulle följa med henne ut på lördag. Blev faktiskt riktigt sugen, var år och dar sen jag var ut på krogen här. Vi ska höras imorgon. Hoppas, hoppas att jag är bättre tills imorgon!!!


Är seg som en kola i kroppen och huvudet så det blir nog sängen tidigt idag..


Ska på dop nästa söndag, har svår klädångest. Har en super fin klänning på jobbet, men kan inte bestämma mig för vilken färg jag ska ta. Den gråa känns som om den passar bättre på dopet men det svarta kommer jag nog ha mest användning för.. Hur ska jag göra?


Boring inlägg med en massa gnäll..Blä!!



Av IdahoJ - 1 april 2008 21:08

Men snart så är i alla fall kvällens match slut. Då blir det en co-co och filmen Michael Clayton. Mys i sängen:)


Av IdahoJ - 1 april 2008 20:17

Enligt dina svar i frågeformuläret är du en...
 
Utåtriktad Planläggande Abstrakt Känslostyrd person  

I grafen nedan kan du se, hur du är placerad i de fyra centrala personlighetsdimensionerna. Ju närmare ändpunkterna du är, desto mer uttalade är dina karaktärsdrag

 | InåtvändUtåtriktadPlanläggandeUpplevandeKonkretAbstraktTänkareKänslostyrd


SÅDAN ÄR DU:

Du är mycket intresserad av, vad som pågår i din omgivning. Du gillar att prata med andra (nästan oberoende om vad det handlar om) och att vara med, där "det sker".

Du gillar att ha struktur och ordning i ditt liv. Du använder troligtvis din kalender flitigt för att hålla koll på de saker du skall komma ihåg. Du fattar snabbt beslut – även när det gäller din värdering av andra människor. Därför kan din omgivning uppfatta dig som lite dominant emellanåt.

Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.

Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar.


Här finns testet.
Ovido - Quiz & Flashcards