Alla inlägg under februari 2008

Av IdahoJ - 14 februari 2008 21:05

-Nej fy, säger jag. Undviker det så gott det går. Tycker att Kalles röst är fruktansvärt jobbig att lyssna på. Men det känns som om jag är ensam om att tycka det. Om man kollar på dessa siffror så känns det verkligen så. Bojkotta dryg-Kalle nästa år!

Av IdahoJ - 14 februari 2008 20:25

Återigen: ÄLSKAR MIN MOR!

YO!

Av IdahoJ - 14 februari 2008 20:02

I morse hade jag tänkt att äta lite frukost på tåget till Uppsala. Jag sätter mig på min plats. Vad är det som stinker tänkte jag. No, killen som sitter brevid mig STINKER. En blandning utav brandrök och svett. Dom två platserna framför mig sitter killens två vänner på. Dom är tyskar och tågluffar. Där gick mina frukost planer i rök. Blev så äcklad utav deras odörer.

Blev en banan och en kopp kaffe på stationen medans jag väntade på en av tjejerna i från Valbo. Köpte även 2 pocketböcker på pocketshopen.

Jätte kul att se city butiken då jag aldrig varit i den.

God lunch och lite shopping. Monki hade världens rea. 20:- för alla rea plagg. Köpte 3 klänning/tunikor, 1 topp och 1 par skor. 100:- gick kalaset på. Har ena klänningen på mig nu faktiskt!

Tog 1735 tåget hem. Jag var hel dö då. Inge vidare att arbeta hårt när  man har bihåleinflammation:(

P hämtade mig på stationen. Åkte förbi mormor och morfar med lite choklad, svängde förbi A och O och lämnade en varsin lite alla hjärtans present. När vi kom hem så hade P städat hela huset, köpt tulpaner, godis och snus till mig:) Och en canneloni förresten! Istället för ett kort hade han på baksidan av ett yatzy block skrivit ett gulligt brev.Sweet

Av IdahoJ - 14 februari 2008 07:39

..till Uppsala. Hoppas på en trevlig dag med trevliga tjejer!

Av IdahoJ - 13 februari 2008 08:21

Nu ska jag dra på mig kläder och ta mig till jobbet. Hoppas, hoppas att jag orkar en hel dag!! Nu måste jag skynda mig lite, A ringde nyss och ville att jag skulle lämna O:s skidor i skolan. Därför har man mindre tid än vanligt. Ovanligt? Nej..


Ha en toppen dag!

Av IdahoJ - 12 februari 2008 11:19

Har tyckt att butiken har haft otroligt mycket fint. Fick presentkort där i från julen -06 och min födelsedag -07. Köpte frottéhanddukar där först, efter 1 tvätt var det hål i det ena badlakanet (kostade ca 279kr/st, då finns det billigare till bättre kvalité..) och det kändes ju mindre roligt. När jag var ned till Sthlm för ca 2 veckor sedan gick jag in och köpte en lanterna. Har endast haft värmeljus i den och haft den inomhus. Vad tror du har hänt med den? Jo, idag när jag kollar på den så är glaset spruket på den. J***a skit grejjer. Det är inte så ofta jag brukar orka bry mig om sådant men nu är jag väldigt less..


 Bryr mig mer om dessa saker då jag fått presentkorten utav min mor.


 Min mor har jag växt upp med. Hon var 19 år, ensamstående, arbetandes inom barnomsorgen och nyinflyttad till Sthlm när hon fick mig. Vi har aldrig haft gott ställt när jag har växt upp, inte pengamässigt, men kärlek har vi haft väldigt gott om. Hon har försökt gett mig allt hon kan, tankar, värderingar och en god uppväxt.


För inte så länge sedan sa jag tack till henne. -För vaddå? sa hon.  För allt svarade jag. Du har gett mig en underbar uppväxt. Då fick hon tårar i ögonen och sa: -Du har aldrig fått en snowracer, det var det enda du önskade dig förut och det har du aldrig fått.. -Du kunde bli jätte tacksam när du fick ett par strumpor i julklapp, då sa du: Å ett par strumpor, det här är precis vad jag har önskat mig!


Att efter alla dessa år så tänker hon på det än:(


Jag vet att jag sa vid x-antal gånger när jag var sur: -Jag ska flytta till min pappa, han älskar mig mycket mer än vad du gör. Jag får det mycket bättre hos honom!


Vilken jäkla otacksam snorunge jag var. Jag visste ju innerst inne att han sket fullkomligt i mig. Han har aldrig varit intresserad utav mig och mitt liv. Han bryr sig knappt idag, och då bor vi på samma ort till och med.


Fan.. Nu när jag sitter här och skriver så börjar jag böla som en tok..


Jag har världens finaste och omtänksammaste mor!


Det är därför jag värdesätter hennes gåvor så mycket. Än idag har hon inte världs-bäst med pengar, därför blir jag fly-förbannad över att dessa saker har visat sig att inte vara av god kvalité..


Mamma! Jag älskar dig!

Av IdahoJ - 12 februari 2008 10:11

Har bara legat och slappat dom sista dagarna och kännt mig omotiverad till allt. Är så otroligt less på att vara sjuk. Detta är 6e veckan:( Dum som jag var gick jag tillbaka till jobbet innan jag var bra, och det får man bittert ångra. Funderar på att arbeta i morgon men jag borde nog inte egentligen..

Av IdahoJ - 9 februari 2008 21:36

Hennes låt kommer visserligen garanterat spelas en massa, men ändå..

Ovido - Quiz & Flashcards