Alla inlägg den 26 mars 2008

Av IdahoJ - 26 mars 2008 20:43

när klockan var ca 1720 så började det att stråla en fruktansvärd smärta i ryggen.. Lina var på kontoret då.. skyndade mig ut dit.. då blev det ännu värre..

Var tvungen att lägga mig ner på golvet för att det gjorde så ont. Det blev inge bättre. Ringde P och bad honom ringa sin kiropraktor. Han ringde upp strax efter. Jag skulle ringa kiropraktorn själv och beskriva min smärta. Efter jag gjort det sa han: -det låter som om du har fått ryggskott..


Karln var en ängel och tog emot mig 1830  fast han endast har öppet månd-onsd egentligen. Han bara suckade och stönade när han såg min rygg:(

Inget ryggskott men tydligen en tok sned rygg,, Nästan ryggskott sa han. Hur kan man nästan ha ryggskott? Hm..Fick nå bönor (?!?) fästa på mitt ena öra samt att han "drog" och "slet" i mig i en timme. Han sa att jag skulle vara riktigt glad om jag kunde stå upp ordentligt på fredag..


Fuck! Är så less på att vara dålig! När man känner sig hyfsat pigg första gången på det här året så kommer detta:(


Blir hemma denna veckan ut i alla fall. Så blev det med den sthlms resan..


BARA att skriva detta inlägg har tagit 20min..


Kiropraktorn var hur underbar som helst i alla fall, men han sa att jag nog inte skulle vara så glad på honom i morgon bitti:(


Hoppas att ni mår toppen i alla fall:)


Kram


RyggskottWikipedia

Ryggskott (Lumbago acuta), plötsligt påkommande men övergående intensiva smärtor och stelhet i ländryggen, som ibland så att säga "låser sig" på grund av kramp i ryggmusklerna.

Attacken kommer ofta utan påtaglig anledning, i andra fall efter ett felaktigt lyft eller annan överbelastning av ryggen. Besvären avklingar i regel efter någon tids vila men har en viss benägenhet att återkomma; inte sällan tillstöter dessutom diskbråck med utstrålande smärta längs benets baksida (ischias).

Av IdahoJ - 26 mars 2008 15:57

Då sitter man på jobbet och har rast igen, ätandes en körsbärs bärry.


Igår fick kusins lag stryk på handbollen. Kom hem ca 2000 och kokade lite makaroner och fuskade med en färdig pastasås. Så det blev detsamma till lunch idag.


 Kollade på senaste The Hills avsnittet igår, hur ska man kunna vänta en hel vecka till på nästa? Give it to me! Nu. Genast! Hunken var inte med igår..


Har endast 2 timmar och 15min kvar på jobbet för dagen. Har fixat en massa saker. Clubkväll imorgon!


Yalla, yalla!

Ovido - Quiz & Flashcards